Mednarodne perspektive izobraževanja

Mednarodne perspektive izobraževanja

Ure predavanj: 30

Ure seminarjev: 30

Ure vaj: 0

ECTS točke: 5

Nosilec/izvajalec: izr. prof. dr. Skubic Ermenc Klara

Uvod v predmet
Epistemološka in metodološka zasnova predmeta: razvoj in sodobni pristopi.

Družbeni trendi, ki v globalni družbi sooblikujejo izobraževanje in ustvarjajo nov kontekst primerjalnega in mednarodnega raziskovanja.

Raziskovanje izobraževanja v primerjalnem in mednarodnem kontekstu.

Globalizacija in evropeizacija izobraževanja
Pogledi na globalizacijo in vpliv globalizacije na izobraževanje.

Globalni trendi v izobraževanju.

Vloga mednarodnih organizacij pri oblikovanju globalnem politike izobraževanja.

Evropeizacija izobraževanja: Evropski izobraževalni prostor in evropska izobraževalna politika.

Reforme izobraževalnih sistemov v globalnem kontekstu.

Mehanizmi prenosa in potovanja politik v izobraževanju – analiza primerov
Transfer izobraževalnih politik: vloga izobraževanja, osredotočenega na rezultate; avtonomija, decentralizacija in deregulacija; izkazovanje odgovornosti in kakovost v sodobnem izobraževanju. Primerjava reform (projekt Porto Alegre, Brazilija in Čile; Finska in Švedska; Ontario, Kanada in New Orleans, ZDA …)

Koncept svetovno uporabnega znanja: pojem in pomen kompetenc v izobraževanju. Analiza primerov: raziskava PISA; Skupni evropski jezikovni okvir (SEJO).

Razvoj skupnih političnih orodij: od Lizbonske strategije do evropskega območja izobraževanja; Evropsko in Slovensko ogrodje kvalifikacij.

Homogenizacija evropskih politik: bolonjski proces in njegovi učinki; kopenhagenski proces in torinski proces.

● Ermenc, K. S. (2018): Uvod v primerjalno pedagogiko (Prvo poglavje). Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete. ID=296192000
● Ermenc, K. S. (2020): Splošna in poklicna izobrazba, kompetence in instrumentalizacija znanja. v: Kroflič, Robi (ur.), Vidmar, Tadej (ur.), Ermenc, Klara S. (ur.). Živa pedagoška misel Zdenka Medveša, (zbirka Razprave ff). Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete, str. 195-217. ID=36533251
● Mikulec, B. (2019): Evropeizacija izobraževanja. Izobraževanje odraslih med teorijo, evropsko in nacionalnimi politikami ter prakso. Poglavje: Globalizacija in izobraževanje, str. 155-194. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete. ID=297913856
● Spasenović, V. (2021): Izobraževalna politika. Globalni in lokalni procesi (Tretje in četrto poglavje). Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete. ID=57020931
● Wolhuter, C. (2022): Poglavje 2: Terra incognita: The Challenging Forces of the Unprecedented 21st Century Globalized Societal Context in Poglavje 3: Terra nova: The Global Education Response. V: Wolhuter, C. in Wiseman, A.A. (ur).World Education Patterns in the Global North: The Ebb of Global Forces and the Flow of Contextual Imperatives: Volume 43A. Emerald ID=120707843

Spletne strani, ki vsebujejo temeljne informacije o obravnavanih procesih.
Relevantni članki iz domače in tuje literature, dostopne v knjižnicah in na svetovnem spletu.