Vizualne raziskave

Vizualne raziskave

Ure predavanj: 30

Ure seminarjev: 0

Ure vaj: 30

ECTS točke: 4

Nosilec/izvajalec: doc. dr. Lunaček Brumen Ana Sarah

Poudarek predavanj je na teoretskih in metodoloških vprašanjih, ki se odpirajo v dinamičnem polju vizualne antropologije oz v povezavi z njim. Pristope povezuje z razvojem metodoloških in teoretskih pristopov širše v antropologiji: refleksivnim obratom, fenomenološkim pristopom, utelešenjem, ontološkim obratom, senzorno antropologijo, ne-človeško antropologijo. Obravnava vizualne, multimodalne in multisenzorne vidike vizualnih metodologij in prezentacij. Obravnava razmerje med vizualnim, zvočnim in besedilnim in komplementarnost avdio- vizualnih in vizualnih metodologij s pisnimi. Pokaže epistemološke potencial vizualne antropologije. Išče inventivne rešitve za čimbolj sodelovalne pristope.
Nekatere izbrane teme v posameznih letih so refleksivne nadgradnja in teoretska rekontekstualizacija prve stopnje (observacijsko participatorno snemanje, particpatorna fotografija, grafična antropologija, skupna antropologija). Nekatere se navezujejo na re-invencije sebe in drugih (kolonialni arhivi, fotografska kultura, občinstvo, staroselski mediji in umetnost). Aktivistični in angažirani potencial vizualnih, sodelovalnih in multimodalnih pristopov. Post-kolonializem in »tretji film«.
Predvsem pa je predmet namenjen re-invenciji vizualne antropologije skozi nove metodologije in analogne ter digitalne in druge nove tehnologije in tehnike, multimodalnosti v raziskovanju in prezentaciji in različnih oblik sodelovanj. Iščemo povezave med antropologijo in umetnostjo (community art, etnografska metoda v umetnosti, eksperimentalni film, sodelovanje med umetnicami in antropologinjami, prezentacije, na posameznih primerih).Raziskujemo in reflektiramo rabo novih vizualnih digitalnih tehnologij in aplikacij.

Na vajah nekatere izbrane pristope preizkusimo praktično v individualnih ali skupinskih vajah in projektih. Pobližje se seznanimo s posameznimi primeri. Študente spodbijamo k rabi vizualnih, senzornih, digitalnih, sodelovalnih in multimodalnih inventivnih pristopov.

1. Schäuble, Michaela, 2018, Visual Anthropology. V: Hilary Callan (ur.) International Encyclopedia of Anthropology. New York: Youh Wiley and sons. https://www.academia.edu/37573079/Visual_Anthropology
2. Schneider, Arndt and Wright, Chrisopher,2010, Between Art and Anthropology. In: Schneider, Arndt and Wright, Chrisopher (ur.) Between At and Anthropology. Contemporary Ethnographic practice. Oxford, New York: Berg, str. 1-23 in Inagaki, Tatsuo, Fielwork As Artistic Practice [COBISS.SI-ID - 46768482]
3. Pink, Sarah, 2009, Doing Sensory Ethnography. Los Angelos, London, New Delhi: Sage. (6. poglavje: Visualising Emplacement: Visual Methods for Multisenosry Schoolars (97-117). [COBISS.SI-ID – 355839]
4. Mac Dougall, David, 2005, Being and meaning, uvod V: David Mac Dougall, Corporeal Image. Film, Ethnography and the Senses. Princeton, Oxford: Princeton University press: str. 1-9. (pdf) [COBISS.SI-ID – 28966242]
5. Port, Mattijs van den, 2018. In Love with My Footage: Desirous Undercurrents in the Making of an Essay Film on Candomblé. Visual Anthropology Review, 34(2), pp.136– 146 [COBISS.SI-ID - 517851161]; https://doi.org/10.1111/var.12164
6. Behrend, Heike, 2003, Imagined Journeys: The Likon Ferry Photographers of Mombasa, Kenya. V: Christopher Pinney in Nicholas Peterson (ur.) Photography's Other Histroies. Durham in London: Duke University press: str. 221-261. [COBISS.SI-ID - 26223714]
7. Thorner, Sabra in Maree Clarke, 2020 The photograph as Archive. Reimagining the Archive, the Living Archive of Aboriginal Art. Anthrovision (Online) 8 (2) [COBISS.SI-ID - 69950818]¸ https://journals.openedition.org/anthrovision/6647
8. Ramos, Manuel João, 2019, Ceci n’est pas un desin. Notes on the production and sharing of Fieldwork Sketches. Cadernos de Arte et Anthropolgia 8 (2):57-62. https://journals.openedition.org/cadernosaa/2425
9. Grasseni, Cristina, 2007, Good Looking: Learning to be a Cattle Breeder. In: Grasseni, Cristina (ed.), Skilled Visions. Between Apprenticeship and Standards. New York, Oxford: Berghahn Books, str. 47-67. [COBISS.SI-ID – 41364066]
10. Rasza, Mapple, 2014, Beyond 'Riot Porn'. Protest Video and the production of Unruly subjects. Ethnos 79(4): 496-524. [COBISS.SI-ID - 143750]; https://doi.org/10.1080/00141844.2013.778309