Fenomen Chanel – od korzeta do male črne obleke ali kako je Gabrielle Chanel osvobodila žensko
Filozofska fakulteta UL bo v sodelovanju z Naravoslovnotehniško fakulteto UL (NTF) v letu 2020 z velikim projektom obeležila historična dogodka v svetu mode. Pred 100 leti je francoska modna hiša CHANEL začela svojo zmagovito pot z lansiranjem ikoničnega parfuma CHANEL 5, ki je postal eden izmed najbolj zaželenih luksuznih objektov 20. in 21. stoletja. Vzporedno z zgodbo ikoničnega parfuma pa je nastala tudi mala črna obleka, kreacija Gabrielle Chanel, ki je revolucionarno posegla v dotedanje modno oblikovanje ter »osvobodila žensko telo«.
Projekt tvorijo trije večji sklopi: znanstveni simpozij (16. 9. 2020, Zbornična dvorana Univerze v Ljubljani), izid znanstvene monografije (16. 9. 2020) ter modni dogodek (27. 11. 2020, atrij Slovenske akademije znanosti in umetnosti). Medtem ko prva dva sklopa osmišljata družbeno in zgodovinsko ozadje FENOMENA CHANEL v vsej njegovi kompleksnosti, bo slednji rezultat večmesečnega ustvarjanja študentk in študentov modnega oblikovanja (NTF) ter modnih oblikovalk in oblikovalcev, ki bodo na novo tematizirali in interpretirali malo črno obleko. FENOMEN CHANEL je intermedijski projekt, ki združuje študentke in študente, mlade ustvarjalce in teoretike Univerze v Ljubljani ter slovenske modne oblikovalce.
Predavanja:
Nº1 dr. Blaž Koritnik: VONJI, MOŽGANI IN ČUSTVA
Voh lahko bistveno močneje vpliva na naše počutje kot ostala čutila. Kljub temu, da so ga v evoluciji človeških možganov "prehitela" druga čutila, pa ostaja med njimi gotovo najbolj skrivnosten in nostalgičen.
Blaž Koritnik je zdravnik specialist nevrolog in predstojnik Kliničnega inštituta za klinično nevrofiziologijo na Nevrološki kliniki Univerzitetnega kliničnega centra Ljubljana. Dejaven je tudi pri širjenju znanja o pomenu možganov v zdravju in bolezni v širši javnosti.
Nº2 dr. Almira Sadar: COCO CHANEL, MALA ČRNA IN TRAJNOST
Ko je Coco Chanel oblikovala malo črno obleko in z njo »osvobajala« ženske v poznih dvajsetih letih prejšnjega stoletja, se najbrž ni zavedala, da bo mala črna obleka predstavljala pomemben kos ženske garderobe v celotnem dvajsetem stoletju, v enaindvajsetem pa predvsem primer enega izmed najbolj trajnostnih oblačil.
Almira Sadar je redna profesorica na Oddelku za tekstilstvo, grafiko in oblikovanje NTF Univerze v Ljubljani. Leta 1997 je ustanovila svoj oblikovalski studio. Je oblikovalka kolekcij oblačil in tekstilij blagovne znamke Almirasadar.
Nº3 mag. Petja Zorec: REVOLUCIONARNA OBLIKOVALKA COCO CHANEL IN NJENE MOŠKE MUZE
Želja po boljšem življenju, emancipiranosti in uveljavitvi v visoki družbi je Coco izoblikovala v odločno osebo, ki je znala premišljeno izkoristiti situacije in odnose, v katerih se je znašla. Inspiracijo za inovativna ženska oblačila je črpala tudi iz življenjskih stilov svojih premožnih ljubimcev ter z njimi povezanimi moškimi oblačili.
Petja Zorec je oblikovalka, ki deluje pod istoimensko blagovno znamko moške mode in je članica oblikovalske platforme Squat. Je asistentka na Katedri za oblikovanje tekstilij in oblačil. Svoja dela od leta 2011 redno predstavlja v Sloveniji in tujini.
Nº4 dr. Milena Mileva Blažić: BIBLIJA, GRIMM IN CHANEL N° 5
Modna hiša Chanel je 1998 z Lucom Bessonom posnela 30-minutno reklamo Le Loup, ki izraža bistveno povezavo med umetnostjo in možgani. Glavni (pravljični) lik igra Estela Warren v obleki Karla Lagerfelda, glasba pa je iz filma Škarjasti Edvard (pravljica Struwwelpeter). Literarna analiza reklam in teorij pravljic bo pokazala, kaj imajo skupnega Biblija, Grimm in Chanel 5.
Milena Mileva Blažić je doktorica znanosti s področja literarnih ved, zaposlena na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani. Je redna profesorica za slovenščino v izobraževanju. Področja raziskovanja avtorice so humanistične in literarne vede.
Nº5 Brane Kovič: COCO CHANEL KOT CELOSTNA UMETNINA
Coco Chanel je bila osebnost, ki se je sčasoma spremenila v ikonični znak tako z lastno podobo (kot lik, ki je navdihoval in še navdihuje umetnike) kot s kultnimi produkti svoje blagovne znamke (steklenička parfuma Chanel No. 5) in z grafično rešitvijo (logotipom) za označevanje lastne produkcije. Njeno delo ne sega le na področje mode, ampak zaznamuje določen življenjski slog, ki je sovpadal z umetniško in kulturno konstelacijo njenega časa, v razponu od likovnega ustvarjanja (kubizem, dadaizem) in gledališča (Cocteau) do glasbe (Stravinski) in sodobnega plesa (Djagilev).
Brane Kovič je umetnostni zgodovinar, likovni kritik, prevajalec in publicist. Je avtor vrste monografij o slovenskih in tujih likovnih umetnikih ter pobudnik, selektor in organizator številnih likovnih in fotografskih razstav v Sloveniji in tujini. Je tudi član upravnega odbora in bivši generalni sekretar (2010-2016) AICA (Association Internationale des Critiques d'Art).